Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2010

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΥΝΑΙΚΩΝ Η ΕΚΦΡΑΣΗ

Την ετήσια Γενική Συνέλευση του πραγματοποιεί ο σύλλογος γυναικών ''Η ΕΚΦΡΑΣΗ'',την Τετάρτη 17/2/2010 και ώρα 18.00 μ.μ στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου Αγ.Νικολάου στα Ψαχνά.
Θέματα ημερησίας διάταξης.
1)Διαχείριση Οικονομικού Έτους 2009(Οικονομικός Απολογοσμός-Ισολογισμός)
2)Απολογισμός Πεπραγμένων 2009
Σε περίπτωση μη απαρτίας η Γενική Συνέλευση θα πραγματοποηθεί την επομένη Τετάρτη 24/2/2010 την ίδια ώρα και στον ίδιο χώρο,χωρίς άλλη προειδοποίηση.

Ο ΧΙΤΛΕΡ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΖΥΓΙΟ

ΑΠΕΒΑΛΑΝ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΛΟΓΩ FACEBOOK


Την απόφαση να αλλάξει σχολικό περιβάλλον μια 14χρονη μαθήτρια του γυμνασίου Χρυσοπηγής Χανίων, πήρε το βράδυ της Τρίτης (10/2), ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου. Η μαθήτρια, ουσιαστικά αποβλήθηκε από το σχολείο καθώς, είχε κατασκευάσει στο face book σελίδα με τίτλο "μισώ την διευθύντρια της Χρυσοπηγής" και στην οποία έγιναν μέλη περίπου 100 παιδιά του ιδιου σχολείου.   

Το θέμα έγινε γνωστό, όταν την ύπαρξη της συγκεκριμένης σελίδας αντιλήφθηκε μια μητέρα άλλης μαθήτριας και το ανέφερε στην διευθύντρια του σχολείου.   

Το γεγονός αυτό, επιβεβαίωσε σήμερα ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων Νίκος Βεστάκης ο οποίος ωστόσο τόνισε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Σύμφωνα με τον κ. Βεστάκη, στο νομό Χανίων έχουν αποβληθεί για λίγες ημέρες από το σχολείο τους τρεις μαθητές για παρόμοια περιστατικά.   

Όσο αφορά το συγκεκριμένο περιστατικό με την 14χρονη, ο κ. Βεστάκης επεσήμανε ότι η συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων πήρε την απόφαση η μαθήτρια να αλλάξει σχολικό περιβάλλον. Σύμφωνα με τον ίδιο, η μαθήτρια κλήθηκε σε απολογία, ζήτησε συγνώμη, ωστόσο η απόφαση δεν άλλαξε.   

"Δεν μπορώ να σχολιάσω αποφάσεις ενός οργάνου, είναι συλλογικό όργανο, σύμφωνα με το νόμο οι αποφάσεις του δεν μπορούν να προσβληθούν από κανένα," είπε ο κ. Βεστάκης, που χαρακτήρισε την απόφαση νομότυπη και τελεσίδικη. Όπως τόνισε ο κ. Βεστάκης, κλήθηκε ο πατέρας της μαθήτριας στον όποιο ζητήθηκε να επιλέξει σχολείο για το παιδί του, που βρήκε σχολική στέγη σε κοντινό σχολείο από αυτό που απομακρύνθηκε.   

Σύμφωνα με τον κ. Βεστάκη ο πατέρας του παιδιού αναγνώρισε, πώς το παιδί του, έκανε λάθος.   

Εκφράζοντας την προσωπική του άποψη για την υπόθεση ο διευθυντής δευτεροβάθμιας επεσήμανε ότι ο ίδιος, αν ήταν διευθυντής του σχολείου, θα χειριζόταν διαφορετικά το θέμα. "Θα καλούσα την μαθήτρια και τους γονείς, και το θέμα δεν θα πήγαινε στο σύλλογο," τόνισε.   

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Χανίων Βασίλης Παπαστάμος δήλωσε: "Αν και η ΕΛΜΕ δεν έχει αρμοδιότητα για θέματα ποινολογίου μαθητών, θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη περίπτωση αναδεικνύει, το ποσό μεγάλο έλλειμμα και κενό υπάρχει στους εκπαιδευτικούς σε ότι αφορά την γνώση του ψηφιακού κόσμου και της ψηφιακής κοινωνίας στην οποία ζούμε. Η συγκεκριμένη τιμωρία δεν θα έπρεπε να επιβληθεί και δεν θα είχε επιβληθεί, αν οι εκπαιδευτικοί, είχαν επιμορφωθεί επί της ουσίας στη χρήση των νέων τεχνολογιών, στην καθημερινότητά τους. Θα γνώριζαν τι σημαίνει face book και δεν θα υπήρχε πανικός, με το παραμικρό."   

Σήμερα ο προϊστάμενος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα επισκεφθεί το σχολείο από το όποιο απομακρύνθηκε η μαθήτρια, και θα συναντηθεί με το σύλλογο διδασκόντων.

ΠΗΓΗ:


Nooz

ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ Β ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΠΗΡΕΑΣΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΚΟΥΔΕΣ

Οι αρκούδες που ζουν ελεύθερες στη φύση, έπεσαν σε χειμερία νάρκη ένα μήνα αργότερα, λόγω της καλοκαιρίας. Αντίθετα, όπως δήλωσε εκπρόσωπος του Αρκτούρου, οι αρκούδες που ζουν σε αιχμαλωσία, έχουν «κοιμηθεί» από τα μέσα Δεκεμβρίου, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα».
«Είναι λογικό να έχουν αυτή τη χρονική διαφορά, γιατί οι αρκούδες που ζουν σε καθεστώς αιχμαλωσίας έχουν απόκλιση από τον φυσικό βιολογικό κύκλο» εξηγεί η Βάσω Πετρίδου.
Από έρευνες που έγιναν σε περιοχές όπου ζουν αρκούδες, διαπιστώθηκε ότι ήδη έχουν φωλιάσει από τα μέσα Ιανουαρίου, λίγο αργότερα από ότι συνηθίζεται, εξαιτίας του σχετικά καλού καιρού, συμπλήρωσε η κ. Πετρίδου.
«Οι 13 αρκούδες που ζουν στο καταφύγιο του Αρκτούρου, στο Νυμφαίο, έχουν κοιμηθεί νωρίτερα και το καταφύγιο έχει κλείσει τις πόρτες του στους επισκέπτες» κατέληξε η ίδια.
Είναι σημαντικός ο χειμέριος ύπνος για την αρκούδα, αφού την προστατεύει από την έλλειψη τροφής λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών που επικρατούν στη φύση.
Οι αρκούδες που ζουν στο καταφύγιο είναι στειρωμένες, λόγω ότι δεν πρέπει να αναπαράγονται σε συνθήκες αιχμαλωσίας.
«Τα μικρά δεν θα μπορούσαν στη συνέχεια, κατά την απελευθέρωσή τους, να επιβιώσουν στο δάσος» συμπλήρωσε η κ. Πετρίδου.

ΠΗΓΗ:

ΔΩΡΕΑΝ ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΙΚΑ ΜΟΙΡΑΖΟΥΝ ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ ΕΝ ΟΨΕΙ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΟΥ


Οι αρχές της Βραζιλίας θα μοιράσουν δωρεάν 59 εκατομμύρια προφυλακτικά κατά τη διάρκεια του καρναβαλιού, στο πλαίσιο της εκστρατείας καταπολέμησης του AIDS που πλήττει κυρίως τις γυναίκες και τους ομοφυλόφιλους νεαρής ηλικίας.

"Τα περισσότερα κρούσματα μεταξύ 13-19 ετών αφορούν γυναίκες. Στους άνδρες ηλικίας 13-24 ετών...


η κυριότερη αιτία μετάδοσης είναι το ομοφυλοφιλικό σεξ" αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Υγείας το οποίο και πέρσι είχε μοιράσει προφυλακτικά με την ευκαιρία της δημοφιλέστερης γιορτής της χώρας.

Το γνωστότερο καρναβάλι της Βραζιλίας είναι αυτό του Ρίο όπου οι δώδεκα μεγαλύτερες σχολές της σάμπα παρελαύνουν στις 14 και 15 Φεβρουαρίου στη λεωφόρο Μαρκές ντε Σαπουκάι, στο Σαμποντρόμ.

Υπολογίζεται ότι στη Βραζιλία, μια χώρα 190 εκατομμυρίων κατοίκων, 630.000 άνθρωποι είναι φορείς του AIDS. Κάθε χρόνο καταγράφονται, κατά μέσο όρο, 35.384 νέα κρούσματα.

ΠΗΓΗ:

Photo Jerry

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΔΕΝΤΡΟΦΥΤΕΥΣΗ ΣΤΟ ΑΙΓΑΛΕΩ 7-2-2010

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 7 Φεβρουαρίου η δενδροφύτευση που διοργάνωσε ο Περιβαλλοντικός Σύνδεσμος Δήμων Αθήνας – Πειραιά (ΠΕΣΥΔΑΠ) σε συνεργασία  με  τον ΣΚΑΪ και την υποστήριξη του γ.γ. της Περιφέρειας Αττικής Ηλία Λιακόπουλου και της δ/νσης Αναδασώσεων Αττικής στο όρος Αιγάλεω στην περιοχή του Σχιστού. Η δενδροφύτευση έγινε σε έκταση 100 στρεμμάτων πάνω από το νεκροταφείο Σχιστού στο Πέραμα όπου και φυτεύτηκαν 5.000 φυτά.
Στην περιβαλλοντική δράση συμμετείχαν περισσότεροι από 1.500 πολίτες, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ), αθλητικά σωματεία, σχολεία, πρόσκοποι, ποδηλάτες, καθώς και εθελοντές από την περιοχή της δυτικής Αθήνας. Παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, καθώς η βροχή και το κρύο αποτελούσαν τα κυρίαρχα μετεωρολογικά φαινόμενα και το λασπωμένο έδαφος, ο ενθουσιασμός των παρευρισκομένων ήταν μεγάλος. Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η δράση κυρίως των παιδιών, που ξεδίπλωσαν τις οικολογικές τους ανησυχίες με εντυπωσιακό τρόπο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι μετά το πέρας της πρώτης ώρας της εκδήλωσης είχαν εξαντληθεί τα 5.000 δενδρύλλια. Αίτημα του κόσμου ήταν να επαναληφθεί η δενδροφύτευση και να περιφρουρηθεί αποτελεσματικά ο χώρος από επιτήδειους.
Στη δενδροφύτευση έδωσαν το παρών ο γ.γ. του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Ανδρέας Ανδρεόπουλος, ο δήμαρχος Κερατσινίου Φώτης Μελάς, ο δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας Γιώργος Καπλάνης, ο δήμαρχος Χαϊδαρίου Δημήτρης Μαραβέλιας και ο δήμαρχος Κορυδαλλού Σταύρος Κασιμάτης με εντολή του οποίου οι υπηρεσίες του δήμου Κορυδαλλού υποστήριξαν δυναμικά τον ΠΕΣΥΔΑΠ στην εξόρμηση. Επίσης, παραβρέθηκε κλιμάκιο του δασαρχείου Πειραιά με επικεφαλής τον κ. Ρήγα, η ομοσπονδιακή θυροφυλακή, ο σύλλογος προστασίας και περίθαλψης άγριας ζωής «ΑΝΙΜΑ» με την κα Γανωτή, καθώς και τμήμα του τάγματος ΓΕΕΘΑ και της αεροπορίας.
Της δενδροφύτευσης είχε προηγηθεί συστηματική προετοιμασία του χώρου. Ο ΠΕΣΥΔΑΠ με μηχανήματα είχε φροντίσει για τον καθαρισμό, τη διαμόρφωση χώρου στάθμευσης και υποδοχής των συμμετεχόντων.


Να  μην τολμήσουν
Σε δήλωση του στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο πρόεδρος του Περιβαλλοντικού Συνδέσμου Δήμων Αθήνας – Πειραιά Γρηγόρης Γουρδομιχάλης ανάμεσα σε άλλα τόνισε ότι: «Η πρωτοβουλία του ΠΕΣΥΔΑΠ και του ΣΚΑΪ, είναι μια ξεκάθαρη απάντηση στα σχέδια των ποικιλώνυμων καταπατητών να μην τολμήσουν το παραμικρό στο Όρος Αιγάλεω. Εμείς θα συνεχίσουμε με την ίδια εμμονή τις περιβαλλοντικές δράσεις στον χώρο».
Αναλυτική Συζήτηση
Στο περιθώριο της εκδήλωσης ο πρόεδρος του Περιβαλλοντικού Συνδέσμου Δήμων Αθήνας – Πειραιά Γρηγόρης Γουρδομιχάλης ενημέρωσε αναλυτικά τον γ.γ. του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Ανδρέα Ανδρεόπουλο για το οξυμένα περιβαλλοντικά προβλήματα της περιοχής. Συγκεκριμένα ο γ.γ. έλαβε γνώση για την αναγκαιότητα της ολοκλήρωσης του επικίνδυνου Χώρου Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων (ΧΑΔΑ), που γειτνιάζει με τον χώρο δεντροφύτευσης, την ανακύκλωση – αξιοποίηση του νερού της Ψυττάλειας στο πλαίσιο της αναδάσωσης  του Όρους Αιγάλεω και της επέκτασης του αστικού και περιαστικού πρασίνου, και της βιώσιμης ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής, την εγκατάσταση Φωτοβολταϊκού πάρκου που θα λειτουργεί υποστηρικτικά στην προηγούμενη δράση πράσινης ανάπτυξης και θα προσδίδει ενεργειακή αυτονομία στον χώρο, ικανοποιώντας παράλληλα εθνικές και κοινοτικές επιταγές για παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς και τη δημιουργία μεγάλης υδατοδεξαμενής που θα τροφοδοτείται από το νερό της Ψυττάλειας και θα χρησιμοποιείται για την πυροπροστασία και αναδάσωση του βουνού. Παράλληλα, επισημάνθηκε η προοπτική της υπογειοποίησης των εναέριων γραμμών υψηλής τάσης της ΔΕΗ, η αναγκαιότητα θωράκισης και ενίσχυσης του Δασαρχείου για τον σκοπό της προστασίας των δασικών χώρων, καθώς και η κατεδάφιση των μαντριών και η απομάκρυνση των αιγοπροβάτων από το Όρος Αιγάλεω, που αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα στην φυσική ή τεχνική προσπάθεια αναγέννησης του πρασίνου. 
Στη συνέχεια, επισκέφθηκαν διάφορα σημεία περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, όπου ο γ.γ. διαπίστωσε ιδίοις όμμασι τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιοχή και ειδικότερα την τραγική κατάσταση που επικρατεί στους χώρους στάθμευσης στην Λεωφόρο Σχιστού. Από την πλευρά του ο Γρηγόρης Γουρδομιχάλης ενημέρωσε ότι γι’ αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση έχει υποβάλλει μήνυση και τόνισε ότι ο ΠΕΣΥΔΑΠ δύναται να επιμεληθεί του προβλήματος, εφόσον υπάρξει σχετική προγραμματική συμφωνία με το αρμόδιο Υπουργείο.
Ο Ανδρέας Ανδρεόπουλος, αφού συζήτησε με Δημάρχους και πολίτες που παραβρέθηκαν στην εκδήλωση και άκουσε με προσοχή τα περιβαλλοντικά προβλήματα που ταλανίζουν την περιοχή, υπογράμμισε ότι πρόθεση της Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνας Μπιρμπίλη είναι η αποτελεσματική αντιμετώπισή τους και για τον λόγο αυτό συμφωνήθηκε να υπάρξει νέα συνάντηση με ανοιχτή ατζέντα, στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι Δήμων και φορέων της Δυτικής περιοχής με στόχο τον σχεδιασμό και υλοποίηση περιβαλλοντικών δράσεων.
Σε δήλωση του στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο γ.γ. του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Ανδρέας Ανδρεόπουλος τόνισε ότι: «Η Υπουργός και η κυβέρνηση δεσμεύονται για θέσπιση περιβαλλοντικών μέτρων και δράσεων στην περιοχή της Δυτικής Αθήνας, που υποφέρει σε μεγάλο βαθμό. Είμαστε κοντά στον πολίτη και την τοπική αυτοδιοίκηση στα δίκαια και πάγια αιτήματά τους για περιβαλλοντική αποκατάσταση της περιοχής.»

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΙΑΣ


Στην παρούσα ανάρτηση δεν θα ασχοληθώ με τον αθλητισμό, αλλά με την ιστορία της αποκριάς. Η αποκριά για το χριστιανικό εορτολόγιο είναι ένας σταθμός και μια αφετηρία. Σταματά τη μέρα αυτή η κατανάλωση αρτυμένων φαγητών και αρχίζει την επόμενη, την "Καθαρή Δευτέρα", η μεγάλη Σαρακοστή, που διαρκεί επτά εβδομάδες.
Στα χρόνια της τουρκοκρατίας και στην προβιομηχανική εποχή των παππούδων μας αλλά και παλιότερα ακόμη, όλες οι κοινωνικές τάξεις ζούσαν "λαϊκά". Κι αναζητούσαν στον κύκλο του χρόνου, στη φύση και στις πνευματικές εμπνεύσεις ή τις ελευθεριότητες την ψυχαγωγία τους.
Οι αποκριάτικες λοιπόν αυτές ψυχαγωγικές εκδηλώσεις, που δεν έχουν απολύτως καμιά σχέση με το χριστιανικό πνεύμα και το χριστιανικό εορτολόγιο, έχουν πανάρχαιες τις ρίζες τους και ο χριστιανισμός όχι μόνο δεν τις εξάλειψε αλλά τις ανέχτηκε και τις άφησε να προσαρμοστούν με το εορτολόγιό του. Κι επειδή γινόταν στο τέλος του χειμώνα με τις αρχές της άνοιξης, καθιερώθηκαν να γίνονται την Αποκριά. Η αρχή των αποκριάτικων αυτών εκδηλώσεων, όπως και σήμερα συμβαίνει με τη αναβίωση των εθίμων, γινόταν αισθητή την "Τσικνοπέμπτη". Αυτή την ημέρα και ο πιο φτωχός έπρεπε να "τσικνώσει τη γωνιά του" αφού κάτι θα έβρισκε να ψήσει στη φωτιά και η τσίκνα, η κνίσα δηλαδή, θα μοσχοβολούσε το σπίτι κι όλη τη γειτονιά.
Βασικό χαρακτηριστικό είναι το τρικούβερτο γλέντι. Συγγενείς και φίλοι τρώνε όλοι μαζί, πίνουν, τραγουδούν, χορεύουν και γλεντούν στα σπίτια τους, στα κέντρα διασκέδασης, στους οργανωμένους χορούς, στο καρναβάλι και στους φανούς. Το κύριο γνώρισμα στις εκδηλώσεις αυτές είναι οι μεταμφιέσεις. Οι μεταμφιεσμένοι έχουν διάφορα ονόματα, αλλά το κοινότερο που έχει επικρατήσει είναι "Μασκαράδες" και "Καρναβάλια".
Προέλευση καρναβαλιών
Οι μεταμφιέσεις επικρατούσαν από τα παλιά χρόνια, όχι μόνο στο Βυζάντιο, που η Αποκριά έπαιρνε πάνδημο χαρακτήρα, αλλά και σε όλη την Ευρώπη και σε άλλους λαούς. Το καρναβάλι θεωρείται σήμερα υπερεθνική γιορτή με κοινή καταγωγή κι αφετηρία ανεξάρτητα από τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους γίνεται από τόπο σε τόπο. Είναι, κατά τους εθνολόγους, κατάλοιπο μιας πανάρχαιας γιορτής που έχει τις ρίζες του στην νεολιθική εποχή.
Γενικά επικρατεί η γνώμη ότι οι γιορτές αυτές των καρναβαλιών καθιερώθηκαν για να συμβολίζουν το θάνατο του χειμώνα με τον ερχομό της άνοιξης και για να προκαλούν οι πρωτόγονοι λαοί με τις μεταμφιέσεις την "καλή χρονιά" για "καρποφορία και γονιμότητα της γης".
Κυρίαρχο στοιχείο, λένε, των παλιών μεταμφιέσεων είναι οι προσωπίδες από γιδοτόμαρο και τραγίσια κέρατα ώστε να μοιάζουν με τράγους, που είναι αρχηγοί των κοπαδιών, στα γκισέμια. Οι μεταμφιεσμένοι φορούν επίσης κυπριά και κουδούνια όπως τα γιδοπρόβατα και κάνουν άσεμνες κινήσεις μιμούμενοι τους τράγους. Τα φαγητά που τρώγονται τις αποκριές είναι κατ' εξοχήν κτηνοτροφικά ώστε να έχουμε την εβδομάδα της κρεατινής με κρέατα και της τυρινής με γαλακτοκομικά προϊόντα. Τα στοιχεία αυτά συναντιόνται στην Αρχαία Ελλάδα και Αρχαία Ρώμη, όπου γιόρταζαν τα Κρόνια και τα Σατουρνάλια με τον ίδιο τρόπο και οι εορταστές ντύνονταν με τραγοτόμαρα μιμούμενοι τους τράγους, τις κατσίκες και τα πρόβατα.
Από τους παλιούς θεούς - ζώα αναδείχτηκαν το βόδι, ο τράγος και το κριάρι. Τα ζώα αυτά ασκούσαν σημαντικό ρόλο στη ζωή του ανθρώπου και οι κτηνοτροφικές φυλές ξεχώριζαν σε «Βοοτρόφους» και «Αιγοπροβατοτρόφους». Σε σύγκρουση, που έγινε μεταξύ των δύο φυλών, υπερίσχυσαν οι αιγοπροβατοτρόφοι, όπως μαρτυρεί ο μύθος ότι οι Πάνες, οι τραγόμορφοι θεοί, αιχμαλώτισαν τις ιερές αγελάδες αφού συγκρούστηκαν με το ήρωα της φυλής των βοοτρόφων.
Η νικήτρια φυλή καθιέρωσε, λένε ερευνητές, τις γιορτές αυτές τιμώντας τους θεούς της, τα Τοτέμ, και η αμφίεση σε ζώα τράγους αποτελούσε την επίσημη πανηγυρική φορεσιά με κουδούνια και κυπριά και οι πανηγυριστές παρίσταναν περισσότερο τον τράγο ως στοιχείο γονιμότητας και ευφορίας.
Κατάλοιπο της μεγάλης σύγκρουσης των δύο φυλών ήταν η καθιερωμένη παράστασή της, που επικρατούσε παλιότερα: να χωρίζονται δηλαδή οι καρναβαλιστές σε δύο στρατόπεδα και να συγκρούονται μεταξύ τους χωρίς λόγο μέχρι θανάτου για να μην αφήσουν τόπο στους άλλους να περάσουν αν το δρομάκι ήταν στενό κι έπρεπε κάποια από τις ομάδες να παραμερίσει. Οι συγκρούσεις αυτές ήταν το κυρίαρχο στοιχείο παντού στις γιορτές του καρναβαλιού κι είναι πολλές οι περιοχές που φέρουν ονόματα όπως: Βαρεμένοι στις Γούλες, Κομμένοι στην Αιανή, Ματωμένες πέτρες στα Όντρια, Κοφτερή Ράχη στη Δραγασιά, και "της Μπίλιως τα Νημόρια" στην Κοζάνη. Οι πέτρες με τα όπλα που μεταχειρίζονταν παλιότερα στις συγκρούσεις αυτές, αντικαταστήθηκαν στις μέρες μας με τον ακίνδυνο χαρτοπόλεμο που γίνεται με σερπαντίνες και κομφετί, ως τελευταία ανάμνηση κι αναπαράσταση των τρομερών μαχών που έγιναν .
Η ερμηνεία της λέξης "Καρναβάλι", που δίνουν οι Έλληνες και οι ξένοι λαογράφοι, ότι δηλαδή προέρχεται από το λατινικό Carne και Leyalem, που σημαίνει αποχή από το κρέας, φαίνεται ότι δεν είναι σωστή, γιατί πρωταρχικό γνώρισμα των εορτών αυτών δεν είναι η αποχή αλλά η υπερκατανάλωση και το πλούσιο φαγοπότι, που πρέπει και ο πιο φτωχός να κάνει. Η λέξη αυτή, τονίζει ο ερευνητής και λαογράφος Μάνος Φάλτλαιτς, πρέπει να προέρχεται από τις λέξεις "Κορν", δηλαδή κέρατο, και "Βαάλ ή Βήλος", που ήταν η επίσημη ονομασία του Θεού-Βοδιού. Η γιορτή των καρναβαλιών λοιπόν σημαίνει "Βοϊδοκέρατο" και δόθηκε ειρωνικά για να θυμίζει τη νίκη των αιγοπροβατοτρόφων εναντίων των βοϊδοτρόφων και του θεού Βαάλ.


ΠΗΓΗ:

palema.gr

blogger templates | Make Money Online